Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 21., szerda

Munkahely...

Azt hiszem egy picit ideges vagyok...Iszonyatosan magasra tettem a lécet magamnak munkahely választás terén, és most ez egy kicsit megbosszulja magát. Milliónyi dolog van, amire rájöttem az osztrák, bécsi munkalehetőségekkel és az osztrák munkavállalással kapcsolatban, komoly stratégiát, és nagyon stabil motivációs levelet építettem fel + izmosan felkészültem a leg-genyóbb interjúkra is, és Bécs legmenőbb munkahelyeire jelentkeztem- de az utóbbi időben nagyon türelmetlen lettem.

Mindenki számára világos, hogy van jónéhány munkakör, amely a szállodaiparban másképp funkcionál és sajnos a fizetés is jóval alacsonyabb. Pl. Könyvelés, HR, műszak területén. Egy HR asszisztens például nagyobb cégeknél min 1600-1800 a bruttó fizu, míg a szállodák nagy részében csupán 1200 euró körül fizetnek. Könyvelő dettó, szállodában 1200, máshol 2000 fölött is adnak. Természetesen a munkaköri tevékenység is egészen más, mint mondjuk egy 1500 főt foglalkoztató elektronikai cégnél.


Viszont ismét csalódtam a szállodás HR tevékenységben. Nem nagyon értem, hogy miért nem tisztelik meg annyira az embert, hogy küldenek egy darab visszautasító levelet egy kiválasztási folyamat végén a pályázóknak. Kb 6-7 bécsi szállodába (5*) jelentkeztem, és egyetlen automatikus válaszlevelet sem kaptam...Ezzel szemben a "nem-szállodás-menő-helyeken" rendszeresen tájékoztattak róla, hogy hol tartanak. Mindig próbálom magam meggyőzni róla, hogy igenis jól döntöttem, amikor szállodából diplomáztam, de rendszeresen csalódok... semmire nem értékelik az embert....

Több mint 3 hete voltam interjún az egyik bécsi 5* szállodában, ahol a pasas azt  mondta, hogy 1-2 héten belül döntenek. A 2 hét letelte utáni napon érdeklődtem a kiválasztási folyamat vége felől, mire tájékoztatott az úriember, hogy még belső pályázók is vannak, ezért még eltart kicsikét a kiválasztás. Az igazság az, hogy nem igazán szeretnék tudni kulisszatitkokról, hogy miért nem küldik ki a visszautasító levelet, hanem egy egyenes választ szeretnék kapni. Az idegesítő az, hogy menő cégeknél az első kérdés az, hogy jelentkeztél-e más helyre. Ha azt mondod igen, már ki is estél, mert elvárják, hogy kizárólag az ő cégükhöz jelentkezz, jelezve ezzel is hogy mennyire CSAK ezt a munkát akarod. Nos majdnem 4 hete nem jelentkeztem sehova, hogy majd 2 hónap múlva a szétszórt/lustag*ci HR-es kislánynak eszébe jusson, hogy elfelejtette kiküldeni a "no" leveleket...Ha ez a szitu, akkor nem nagyon szeretnék ilyen cégnek dolgozni, mert ez minősíti a munkamorált...Persze sok minden lehet a háttérben, de azért rendkívül bosszantó...

Úgyhogy ma úgy döntöttem, ha sikerül ez a munka - ha nem, akkor is pályázok máshová, nem bírok még 2 hetet itthon....sok lesz a pihenésből... ááá...most már ideges is vagyok, inkább lehűtöm magam egy frissítő sétával :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése