Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 21., szerda

Devizahitel...

Mondanom sem kell, hogy mint átlag-magyar, pár hitel büszke tulajdonosa vagyok...Van mindenféle, mint a bucsuban...Svájci frankos személyi kölcsön, euró alapú jelzálog, svájci frankos szabadfelhasználású életbiztosítással kombizott jelzálog - minden ami kell a boldog magyar léthez. Régebben volt egy Fundamenta-forint kombi vaskos hitelem is az FHB börtönnel, de attól megszabadultam szerencsére...


Mostanában azzal töltöm az időm nagy részét, hogy feltérképezem az előtörlesztés lehetőségeit, hogy megszabaduljak a hitelektől. Kitaláltam, hogy felveszek itt Ausztriában hitelt. Euróban jön a fizu, euróban törlesztünk, Ausztria gazdasága stabil - mi kell ennél több. Gyorsan kiderült, hogy ekkora összeget (hogy minden magyar hitelem megszűnjön létezni) nem tudok egy banktól felvenni - legalább kettő kell. Nagyjából 7.000 EUR-ig lehet személyi kölcsönt felvenni jelzálog nélkül. Mivel még munkám sincs, ezért ez az opció eleve kiesett a lehetőségek közül. Akiknek azonban van rendes keresete, simán megteheti. Mi lenne, ha felvennék forinthitelt. Mondjuk 4 milliót. Kb 6x álltam neki a hitelkalkulátor kitöltésének, illetve már majdnem írtam emailt a banknak, hogy elcseszték a függvényt, mert 20 év alatt 4 millió hitelre 8,4 milliót kell visszafizetnem....persze rájöttem, hogy teljesen jó a kalkulátor, mivel a jelenlegi, ingadozó CHF hitelre nagyjából ugyanennyit fogunk visszafizetni, de valamivel kevesebbet. Na ez szíven ütött...Jelenleg kb 100 Ft-tal lett magasabb a HUF/CHF árfolyam, mint amikor felvettem a hitelt, és ha ezen marad, még akkor is kevesebbet fogok visszafizetni, mintha HUF hitelt vennék fel... WTF?????...Azt hiszem ez volt az a pont, amikor tele lett a ..... meg a .... és a..... illetve a ..... is.
Valahogy úgy érzem magam, mint amikor egy olyan filmet nézek, aminek úgy gondolom - ismerem a cselekmény-vonalát. Elhiteti velem a film, hogy nem az lesz a vége, ami egyértelmű, hanem tuti van benn valami csavar, és én tudom is mi az. És akkor a film végén kiderül, hogy nem az a csavar amire gondoltam, hanem beledörgölnek az arcomba egy olyan tripla-csavart - hogy úgy érzem, megvezettek...persze egy film ettől jó, és hónapokig a hatása alatt állok...
Nos ugyanígy érzek ezzel az egész visszafizetős hacacáréval kapcsolatban. Az a fura, hogy a bankok igen hamar elkussoltak...Ausztria is csak egy-két napig cikkezett, hogy perli a magyarokat, és minden igen csöndben van.... Lehetséges, hogy ez azért van, mert ismét beetetés van egy tökéletes PR gépezettel irányítva?
Végülis ha egy csomóan most forinthitelt fognak fölvenni, az keresletnövelés a forint iránt, és az nem élénkíti  közvetve a gazdaságot? Szerintem az meg ráadásul még erősíti is a forint árfolyamát azzal, hogy csökkenti a keresletet a devizák iránt (CHF-EUR) > nyilván ezért f*sott maga alá az osztrák állam. Aztán valaki megtárgyalta Ausztriával, hogy ők se f*ssanak, mert 70.000 magyar dologozik Ausztria területén, ők szinte tutira osztrák hitellel fogják kiváltani a magyar devizahitelüket. Szerintem a bankok nem hogy nem járnak rosszul, ha forintot vesz fel az emberek nagy része, hanem akkorát kaszálnak rajta, hogy belefulladnak a profitba. Kell a f*szomnak a forinthitel...Mit műveltek a rögzített árfolyamon való törlesztésnél is... Nemhogy ki kell fizetni a hibás termék (devizahitel) uzsora-árfolyam-kólönbözetét, de még kamatot is fizetni kell rá...Ha én is bepánikoltam volna, akkor most ott csücsülnék a kellős közepén.

Az egyik blogon azt olvastam, hogy a nálunk gazdagabb országokban sokkal többen bérelnek lakást, mint Magyarországon. Svájcban pl. 70% az albisok aránya, az USÁ-.ban pedig ugye a filmekből tudjuk, hogy ennél jóval többen. Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy egyszerűen nem kell ingatlan a tulajdonunkba, hanem leéljük az életünket albiban. A gyerekeink úgysem fognak örökölni semmit, mivel anyámék házának fenntartása elnyelt mindent, majd egy esetleges öröklés esetén meg az örökösödési adó elviszi a többit....Most akkor mi értelme van az ingatlannak? Ha albiba kiadom - lelakják. Ha üresen áll - lelakódik. Ha visszaköltözünk - nincs munkánk, vagy ha van, akkor éhen halunk a gagyi fizetés miatt.

Itt lakunk egy tök jó albiban Bécsben, ami azon kívül, hogy picike, szinte tökéletes. Pár évente albit cserélünk, nagyobbat - aztán nagyjából annyit költünk albira, mint amennyit amúgy is elvinne az örökösödési adó...Ráadásul a bérleti díj már tartalmazza a közös költséget, amit ha enyém a lakás, akkor is fizetni kell. Így gyakorlatilag maga a bérleti díj 150-200 euró (450-ből). Ez évi 2.500 euró, annyit meg simán rákölt az ember a lakás karbantartására, meg egyéb illetékekre, adókra... Szerintem...és nagyjából...

F>ck ya banker s*ckers, I'm out...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése