Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 1., hétfő

Csináld magad....

Egészen megszoktam már, hogy a Párocskám sokat dolgozik, így a különböző férfidolgok egy része rám hárul...most így már vicces, de abban a pillanatban azért volt toporzékolós-prüszkölő-sírás....
A lakással minden rendben volt, tisztán kaptuk meg, volt benn villany (mármint csak a nevünkre át kellett íratnunk így nem volt kihagyás), mindenünk megvolt.

A második nap elment a melegvíz. Egy gáz-kombi kazán szolgáltatja a fűtést és a melegvizet, ami kb 1 éve lett kicserélve, amikor az egész lakást felújították. Mondanom sem kell, hogy péntek este történt, amikor is a legközelebbi dolgozó ember csak hétfő reggel lelhető fel...Simán elmosogattam hideg vízben, 1 órával a Párocskám hazaérkezése előtt elkezdtem neki melegvizet főzni, még szerencse voltam cserkész...Hétfőn aztán felhívtam a szerelőket. A nő a vonal túlsó végén azt mondja, hogy szellőztessek ki, mert melege lehet a kazánnak. (Akkor volt az a 35 fok körüli meleg napokig). Nézek ki a fejemből, és nem értem, honnan tudja, hogy szőke vagyok...Aztán azon gondolkodom, hogy itt a szőke valószínűleg inkább ő, mert azért egy ilyen profi kazán csak nem sz@rik be egy kis (kib@szott) melegtől...mindegy...2 napig szellőztettem és táboroztunk. Épp csak a sátor hiányzott...még szerencse, hogy a wc hidegvízzel is működik, mert az kivágta volna nálam a biztosítékot...megint felhívtam a kazánosokat, mire kb 150 euróért nagyon szívesen kiküldenek egy szerelőt...ááá...mondtam meg kell beszélni mit meinem Mann...írtam az ingatlanosnak, hogy mi a rák van, itt béreljük a kecót egy rahedli pénzért, és akkor nincs melegvíz...bakker...mi ez, a balkán? persze magasról tesz ránk a nő, de szerencsére másnap átjött az előző lakó, aztán megmutatta, hogy egy kis pöcköt erősen meg kell nyomni felül a sok pöcök között, és akkor mehet a lubickolás...ezek után életembe nem esett még ilyen jól zuhanyozni...

Időközben megrendeltük a TV/Internet/telefon szolgáltatást. Azt hittem Bécs az álomváros, egy nap alatt megérkezik bármi amit neten megrendelek, egy nap alatt találok munkát, vasárnap és késő este is mehetek bevásárolni...nos...wake up Csipkerózsika....
A UPC-t kb 4-5 nap alatt kaptuk meg, ilyen "csináld-magad" koncepcióban. Úgy érzem, annak ellenére hogy a képességeim erősen türközik a hajam színét, egészen jó vagyok az ilyen dolgokban...nos az internetet sikerült összehoznom 3-4 óra alatt (azalatt kb 99x átállítottam az összes lehetséges állítható dolgot a laptopon - csoda hogy nem volt rendszerösszeomlás). A TV is pite lett volna, ha nem jött volna közbe egy kis komplikáció. UPC helpline...egyébként ezeknek a helpline beszélgetéseknek az a szépsége, hogy egy eléggé bonyolult egyenletből áll. Szőkeség a köbön + gyök-kettő-technikai-tudás + mínusz-8-technikai-szókincs-magyarul + mínusz-10millió-technikai szókincs-németül = egy kalap sz@r.
Nos így elég nehéz bármit is kihozni ebből, azért sikerült kihámozni, hogy végülis nálunk csak egy kábel van, annak is csak egy vége, és két vég kéne. Ennek is az lett a vége, hogy küldenek szerelőt. 4 nap után kijött a szerelő bácsi (szerencsére ingyen- valami csoda folytán), és egy hihetetlen egyszerű mozdulattal lecsavarta a lezárókát a kábel-konektorról...mert ugye az nem volt számomra világos, hogy amikor az előző lakó lemondta a szolgáltatást, a UPC lezárta a konnektort, hogy ne tudják tovább venni az adást...yeah...persze én már kisírtam a szemem, hogy szét fogják vésni a lakást egy új kábel miatt...aztán kb 10 perc meg egy sz@r kis csavar volt az egész...jesus...

Mindezek után már öröm volt 4 óra alatt összeszerelnem a 190millió darabból álló előszobaszekrényt, csak enyhén izzadtam le tőle. Persze hogy ez a történet se legyen egyszerű...Bécsre (most már bátran kimondom) meglehetősen jellemző, hogy semmi sincs raktáron. Bemész a boltba, kinézel magadnak valamit, beleéled magad, hogy délután összerakod, és akkor a pénztáros kinyögi, hogy ááá...4 hét múlva jön meg. Kinézünk egy másikat...azt meg a centrál-lágerből kell elhozni...sebaj...telefonvétel ugyanez. Bemegyek a Teleringhez, kinézem a telefont, nincs. Mondom akkor mi VAN? Ez meg ez meg ez...Ok, akkor ezt kérem. Rendben, hétfőn jön meg. Ránézek a palira, magamban mondom, Anikó, nyugi, az csak három nap. Hétfőn visszamegyek, nem jött meg, menjek szerdán. Szerdán megyek, az utcán a szállítmány, egy óra múlva menjek vissza. Két óra múlva még mindig ott az utcán a szállítmány, biztosan a k**va sok raktáron lévő telefon eladása miatt nem tudták még bevinni, úgyhogy csak késő délután mentem vissza. Ó...végre lesz telefonom...ki se nyitom a szám, a pali: sajnos nem volt a szállítmányban, menjek pénteken...Egy pillanatra lefagyott a rendszerem, körülnéztem, nem-e ismét a balkánon vagyok...hazamentem és megrendeltem neten...
Persze ott is sz@rakodtak pár napot, aztán miután el kellett küldenem az összes olyan dokumentumomat szkennelve, amit nem szabad emailbe küldeni, megkaptam azt a rohadék telefont...yeeeey....akkor végre kereshetek állást (mert ugye milyen számot írok be az önéletrajzomba, magyaron nem hívnak...)

Konklúzió: Bécsbe költözésre legalább 3 hét szabi kell, meg egy 16 évesnek az idegszálai, egy rahedli pénz...jah és egy jó adag humor...a végére valahogy nekem felszívódott a humor-tumorom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése